söndag 25 november 2012

Ny kamera eller objektiv?

SYSTEMKAMERA...

Sony Alpha A57




är riktigt sugen på en ny kamera till min födelsedag. 
Hmm...
Är det någon som har eller har hört något om Sony Alpha A57 eller om Sony Alpha A37

Sony Alpha A37




De ser ungefär likadana ut, skillnaden är att Sony Alpha A57 tar 12 bilder/s samt har mycket bättre skärm. Sony Alpha A37 tar 7 bilder/s


Har suttit och funderat på att köpa ett telezoom objektiv till min födelsedag, men har ingen riktigt bra kamera till det. Jag har en nikon d3000. Känns som det är dags att uppdatera sig lite, sen gillar jag inte att bildstabilisatorn inte sitter i kameran utan att jag måste hitta ett objektiv med bildstabilisator vilket innebär att objektivet går upp i pris och blir lika dyrt som kameran från början. 
När bildstabilisatorn sitter i kameran blir då objektivet mycket billigare 1 000 - 4000 kr billigare. Så hmm..

Jag har inte ekonomin till att köpa en Sony Alpha A75 just nu.. Men blev riktigt sugen på en sån när vi var ner i butiken och kollade. Men om jag köper en ny kamera kan jag egentligen inte köpa det jag ville ha från början - ett telezoom objektiv.

Så det blir väl antingen: 
en ny kamera utan telezoom objektiv
eller
ett nytt objektiv men med samma dryga kamera. 

HM HJÄLP TACK!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar