onsdag 28 november 2012

Begravning imorgon

Imorgon ska min underbara gammelfarfar begravas.
Imorgon ska jag ta farväl för sista gången.

Lägga en ros på din kista och hoppas att du får det bättre i himlen. Där du inte behöver vara sjuk och må dåligt.

Kyrkan kommer vara full med släkt och vänner, familj till dig. Vilket jag tycker bevisar vilken underbar man du var och väldigt omtyckt.

Vill inte att det ska vara mitt sista hejdå till dig på denna jord. Så är det bara. Du ska inte vara i himlen, du ska vara här med oss på jorden..

Imorgon kommer jag ha på mig en svart klänning, svarta klackskor, och svarta strumpbyxor. Kan inte säga att svart är min favoritfärg men det får gå bra för den här gången.

Saknar dig något så oerhört mycket!

Jag hoppas på en fin dag imorgon. Och oavsett om den kommer vara sorglig, dyster och trist hoppas jag att den blir helt okej. Mer kan jag inte begära av dagen.

Vi ska låta dig vandra vägen till paradis, vi kommer stå med båda fötterna på jorden och titta upp, upp efter dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar