söndag 11 november 2012

It´s not the rest of my life

Helgen har varit ganska depp. Trött på mitt knä. Att det skulle börja krångla igen var jag inte beredd på. En om omgång till. Tror faktiskt jag söker vård imorgon för det. Eftersom min sjukgymnast är iväg på resa.

Vill hålla huvudet högt. Men just nu är det svårt. Jag vill så gärna vara frisk och inte begränsas av smärta. Mitt mål är att inte ge upp, och det är mitt främsta mål just nu. Resten spelar ingen roll. Jag ska fixa det här igen. Vem vet det kanske inte ens kommer bli som förra gången. Men att tro det värsta är lättare än att tro att det inte är så farligt.

Och jag vägrar ha ont hela mitt liv. Jag vägrar...

_________________________________________________

Sitter nu framför tven i fåtöljen i vardagsrummet. Tittar ut genom fönstret och drar ett djupt andetag. Mörkret suger, det gör mig deprimerad.  Men vardagsrummet är också väldigt mysigt med de tända ljusen. Hjälpt min pojke idag med hans biologiprov imorgon. Tror han fixar det galant! Han måste bara tro på sig själv.

Jag ska snart göra mig i ordning för att sova och sen får jag se om jag går till skolan imorgon. JAg behöver kryckor i alla fall... För i skolan måste man gå långt. Och jag kan inte gå långt för att det gör väldigt ont i knät. Så får se om jag tar mig till skolan imorgon.
Hoppas på att det blir bättre snart!

Min pojke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar