torsdag 15 november 2012

Natten är här

Nu är det dags att sova igen, usch vilken jobbig dag det har varit. Tittade ut genom fönstret nyss upp mot himlen. Tårarna rann igen när jag såg att stjärnorna lyste.. Precis som jag trodde de skulle göra, som jag hoppades.

Jag hade föreställt mig hur vädret skulle vara när du tog ditt sista andetag. På dagen skulle solen skina, som ett tecken på att livet går vidare. När natten kom igen skulle himlen våra full i stjärnor. Precis som nu. Varför jag föreställde mig stjärnorna vet ja faktiskt inte. Tror jag tycker stjärnorna representerar "peace ", finns ingen riktigt bra översättning till peace ..

Chock har jag nog fortfarande över att du, min underbara gammelfarfar, har tagit ditt sista andetag.
Chock har jag fortfarande över hur illa cancern hade behandlat dig.
Lättnad har jag även över att du inte lider mer. Att du inte har ont längre.

Men sorg, sorg över att du var en av få som verkligen fanns där. Du brydde dig om dig och min familj, du såg till att jag vi hade det bra. Mina minnen kommer alltid leva kvar, ingen kan ta din plats inne i mitt hjärta. Du är enastående.
Du såg alltid något positivt i alla problem eller tråkiga händelser.
Precis det jag behövde.
Nu är du i himlen, kanske bland molnen eller bland stjärnorna. Men någonstans där uppe är du. En ängel som vakar över mig och min familj, och min släkt. Med ditt Goa och glada humör igen, som inte påverkas något av att du har ont. Med glimten i ögat vakar du där uppe i himlen.

Är så glad över att jag inte behöver våra ensam i min sorg. Att jag har en underbar familj och släkt, en underbar pojkvän som hjälper mig vidare. För livet går vidare, även om man inte vill det just nu. Jag vill bara stanna tiden. För nu. Men det går inte. Så därför ska jag sätta på ett leende och leva dagarna som du gjorde. Se möjligheter.
Vill inte sova. Nästan rädd. Varför vet jag inte, kanske är jag rädd för att vara ensam med mina känslor. Kanske är jag rädd för att bryta ihop..
Men jag vet att jag är så trött så om jag bara blundar somnar jag.

Hela eftermiddagen har ljusen varit tända för dig. De lyser fortfarande.
Tänker på dig, hela tiden, hoppas du sover gott...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar