torsdag 15 november 2012

15/11 2012

Är datumet du somnade in, älskade farfar. Saknaden efter dig är redan fruktansvärt stor. De sista 5 månaderna i ditt liv var plågade av smärta. Så på något sätt vet jag att det var en lättnad för både dig och mig plus alla andra. Sorg och lättnad på samma gång.

Det är absolut ingen som kan ersätta platsen du har i våra, speciellt i mitt minne. Du var go och glad, alltid på bra humör. Dina dåliga skämt som bara du kunde.

I slutet nu var det inte du kvar längre. Cancern hade besegrat all viljestyrka du hade. Du hade inte orken kvar. Du hade inte glimten i ögat längre. Det är hemskt att se vad cancer kan göra med en person. Men när jag tänker på hur dåligt du mådde så har du det bättre i himlen nu. Du är en ängel. Änglar har inte ont.

Sov gott, du har det bättre i himlen, där du är nu. Du är alltid i mina tankar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar